Monday, January 31, 2011

is it enough ?

adakah cukup ? 

kenape kite perlu menyebarkan fitnah ? mengape perlu kite mengkhabarkan sesuatu yg kite sendiri tidak pasti , apekah khabar itu benar mahupun sebaliknya ? mengape kite perlu menyokong org yg bersalah , dan menuduh org yg tidak ? mengape kite perlu untuk menjadi org laen ? mengape kite melakukan perkare yg sebenarnya kite tahu itu adalah dose ? mengape ini harus berlaku ? tidakkah kite sedar bahawe kite telah melakukan dose ? rakan2 sekalian , sedarlah kalian . beristighfarlah kalian apebile kalian sedar yg kalian telah melakukan kesilapan .  pohonlah kemaafan daripada-NYA . sesungguhnya manusia tidak lari dari membuat kesilapan . jadi , segeralah beristighfar dan mengingati-NYA . dan sedar jugalah kalian bahawa umur kite semakin pendek , dan maut itu semakin menghampiri . segeralah bertaubat sementare kite masih hidup dan bernyawa . perbanyakkanlah amalan untuk bekalan akhirat . sesungguhnya saye juge telah melakukan bnyk kesilapan dan keburukan . contohilah kebaikan saye dan hindarilah keburukan saye . saye juge manusia biase . jika saye melakukan kesilapan . tegurlah saye . 

macam acuan tuh , kalau kite letak segale bahan yg diperlukan dengan tepat dan betul . mesti dye jadi sedap . dan enak . kalau ia dihias ngn krim la chocolate lah . ape2 lah . mesti dye tmbh2 sedap n cantik lagi . kan kan ? kalau kite salah letak la ape laa . mesti terjejas . mesti mcm laen siket rase dye kan ?  kdg2 tuh bole jadi x sedap lgsg .  cmtu jugak lah kite . hiasilah diri dengan iman dan taqwa . letakkan diri kite dgn amalan2 . untuk akhirat kelak . kalau amalan kite cukup . insyaALLAH syurgalah tempatnye . kalau amalan kite kurang . adekah mungkin kite akan ditempatkan kedalam neraka ? nauzubillah . minta dijauhi . berdoalah kite dijauhi daripada neraka ~ aminn . 

maaflah kalau post ni buat korg mcm x suke ke ape ke kan . just peringatan je . sebab , wanie nga sedih sikit ni . wanie seriously x suke org tudoh wanie . lagi2 buat fitnah . astaghfirullah . seriously . sangat2 terkilanlah . sangat sedih skng ni . bukn sedih ape . sedih tgk bnyk kwn wanie dah buat kesilapan . sebagai kwn , mmg wajiblah kite tegur kan ? tpie , wanie x de keberanian nak tegur secare berdepan . takut dorg marah balek la ape la . wanie x kuat . wanie x berani . umm . dah la . salam . bubye 

No comments:

Post a Comment