Friday, February 18, 2011

please realize

sedap sedap ~! :DD 

assalamualaikum :) 
okey okey , harini . saye nak luahkan sikit isi hati saye . hehe . eh ~! jgn pike laen pulakks . ni buknnye pasal pkwe tau ! ni pasal .. err , kawan saye . saye risaulaa ! skrg nii . bnyk dah bende2 jadik . huhu . saye specifickan ek ~  kawan saye yg mule dah buka aurat . terutamenye perempuan ~ 

sayang2 ku sekalian , awak semue tahukan yg membuka aurat itu berdosa . kenape nak buat jugk ? humm , kite dah same2 belajakan ? adoii , tutup aa aurat ~  igtlah mati . sedarlahh , maut itu sgt2 hampir dgn kite . adekah kite mahu menghembuskan nafas terakhir dgn dose2 kite ? dan diseksa di alam barzakh ? dan seterusnye dihitung di pdg mahsyar ? ya ALLAH , takutnyee . okeyokey , cmni laa . kalau kite bnyk buat dose kat dunia , lepas tu , kat akhirat nnti . kite diseksa dgn azab yg saaaaaaangat dahsyat ~ perlu diingat , kehidupan kite disane nnti tidak same seperti didunia . di akhirat , kehidupan kite kekal . tidak seperti didunie . jadi , mahukah kite diseksa di dlm kehidupan yg berkekalan ? kehidupan yg tiada penghujungnya . pasti tidak bukan ? jadi , hindarilah dosa . kalau kite sedar kite dah lakukan dosa , istighfarlah dan berusaha untuk perbaiki kesalahan kite . sesungguhnya tiada manusia yg tidak melakukan kesilapan . bertaubatlah kepada-NYA . perhambakanlah diri kite kepada ALLAH . istighfarlah . muhasabah diri . 

okay laa . semoga awk semue boleh muhasabah diri . renung2kan lah ape yg saye ckp tu . saye bukannye nak tunjuk bagus atau apeape , tidakk . dan bukn juge untuk menyinggung perasaan sesiape , lgsg tidakk . saye hanye ingin mengingatkan rakan2 dan diri saye sendiri . harap kite boleh bersama2 mengubah diri dan memperbaiki diri kite . jika saye ade melakukan kesilapan . jgn segan silu untuk menegur saye . saye sgt memerlukan teguran drpd awk semue :)  baeklahh . tu jee ~! penat sudaa . assalamualaikum . renungkan2kan dan selamat beramal . hehe :) 

No comments:

Post a Comment